بازی What Happened دارای شاخصههای روانشناختی است؛ برنامه داریم تا بازی برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان هم منتشر شود
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۲۲۸۲
به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از کاربران معمولاً بازیهای ایرانی را دست کم میگیرند و به آنها توجهی نمیکنند. این افراد عموماً معتقدند که بازیهای ایرانی از کیفیت داستانی و گرافیک بالایی برخوردار نیستند. با این حال در طی سالهای اخیر بازیسازان ایرانی سعی کردند تا با تولید محتوای باکیفیت و خوب نظر کاربران را عوض کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یکی از استودیوهایی که توانسته با ارائه تریلر و توضیحاتی از عنوان پیشه روی خود افراد را متحیر سازد، گروه بازیسازی مستقل Genius Slackers است. این استودیو با همکاری و تهیهکنندگی شرکت سورنا گیمز مدتی است که بر روی پروژه مورد انتظار What Happened فعالیت میکنند. این بازی توانسته با به نمایش گذاشتن فضایی جدید و متفاوت، پیش از انتشار نهایی، خود را به یک نقطه عطف در صنعت بازیسازی ایران تبدیل کند. سازندگان این عنوان تلاش داشتهاند با به نمایش گذاشتن داستان زندگی پسری با نام "استایلز" نگاهی روانشناختی به دوران نوجوانی داشته باشند.
داستان بازی روایتگر تأثیرات منفی از دست دادن پدر، بر روی شخصیت اصلی است. در طول بازی کاربران شاهد تصمیمگیریهای اشتباه شخصیت اصلی داستان هستند و میبینند که چطور رو آوردن به مواد مخدر میتواند نوجوانی استایلز را تحت تأثیر خود قرار دهد. سازندگان این عنوان سعی داشتهاند در کنار ارائه تجربهای سرگرم کننده، پندی درست از اهمیت تصمیمگیری صحیح در دوران نوجوانی را با گیمرها در میان بگذارند.
با توجه به بازخورد بسیار مثبت کاربران ایرانی و طرفداران بازیهای رایانهای، ما تصمیم گرفتیم مصاحبهای را با تیم سورنا گیمز صورت دهیم. در ادامه دانیال نوروزی، مدیر روابط عمومی و واحد رسانه، به سؤالات ما پاسخ داده و توضیحاتی درباره عنوان مورد انتظار What Happened را با مخاطبین در میان گذاشته است.
ایده اولیه این بازی از چه موضوعی نشأت میگیرد و تمرکز اصلی تیم سازنده بر روی چه مسائلی بود؟
" در این بازی سعی شده تا از دغدغهها و مشکلات معمول یک نوجوان در زندگیاش الهام گرفته بشود. بازی What Happened دارای المانهای روانشناختی است و تمرکز خاصی روی نحوهی روایت، شخصیتپردازی و ارائه اتمسفرهای متنوع شده است."
این عنوان چه مدت است که در حال توسعه قرار دارد و تیم توسعهدهنده شامل چند نفر میشود؟
"کل اعضای اصلی تولید این بازی در طول سه سال گذشته، ۶ نفر بودند."
هدف شما در بازاریابی برای عنوان What Happened چیست و آیا این بازی قرار است در کشورهای خارجی نیز منتشر شود؟
"هدف اصلی ما، عرضهی این بازی به صورت جهانی روی پلتفرم استیم برای رایانههای شخصی است. بعد از عرضهی بازی روی رایانههای شخصی، برنامه داریم تا بازی برای کنسولهای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان هم منتشر شود."
بازخورد مخاطبین تا به امروز نسبت به تریلرهای این عنوان چگونه بوده است؟
"در طول سه سال گذشته، تریلرها و نمایشهای مختلفی از بازی منتشر و انجام شده و چندی پیش هم رونمایی جهانی What Happened از طریق وبسایت IGN که رسانه شماره یک سرگرمی و بازیهای ویدیویی در دنیا است، انجام شد. بازخوردها نسبت به فضاسازی، روند داستانی و موضوعی که بازی قصد دارد ارائه دهد، عموماً مثبت بوده و با بازیهای مشهور و موفقی در این سبک مقایسه شده است."
مفهوم اصلی بازی از دید شما چیست و تیم سازنده قصد داشته چه پیامی را به مخاطبین خود برساند؟
"ما سعی کردیم تا از طریق این بازی، زوایای مختلفی از زندگی و مشکلات یک نوجوان را به تصویر بکشیم. مشکلاتی مانند روابط دوستانه، خانواده، مدرسه و در کل دغدغههای ذهنی که هر کسی شاید با آنها دست و پنجه نرم کرده است. از آنجایی که بازی به مقصد عرضهی جهانی ساخته شده، سعی کردیم تا داستان بازی محدود به جغرافیای خاصی نباشد و هر کسی در دنیا میتواند با موضوعیت و هدفی که در بازی مشخص شده، ارتباط برقرار کند."
بیشتر بخوانید: بزرگترین منبع ایده تیم سازنده نشان، کاربران این نرم افزار هستند ؛ قابلیت نمایش ساعات شلوغ مراکز تجاری و پرتردد به نشان اضافه شد
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: بازی رایانه ای کنسول بازی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۲۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دراگون از ایستگاه فضایی جدا میشود
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، کپسول فضایی دراگون، متعلق به شرکت فضایی اسپیسایکس قرار است امشب (۲۸ آوریل) حدود ساعت ۱:۰۵ دقیقه به وقت منطقه شرقی، برابر با ساعت ۲۰:۳۵ دقیقه به وقت تهران از ایستگاه فضایی بینالمللی جدا و راهی زمین شود.
براساس اعلام ناسا، علاقهمندان میتوانند این عملیات را به صورت زنده در وبسایت خبری اسپیس تماشا کنند. پوشش زنده جداسازی کپسول از ایستگاه فضایی نیم ساعت قبل از آغاز عملیات آغاز میشود.
از آنجایی که دراگون سیامین ماومویت خود را پشت سر میگذارد، ماموریت فعلی آن نیز با عنوان "CRS-۳۰" شناخته میشود، ماموریتی که اسپیس ایکس بر اساس قرارداد خدمات بازرگانی که با ناسا منعقد کرده موظف به پرواز به سمت و سوی ایستگاه فضایی بین المللی است تا نیازهای فضانوردان را تامین کند.
سیامین ماموریت دراگون در ۲۱ ماه مارس (پنج هفته پیش) با پرتاب بر فراز موشک فالکون۹ شرکت اسپیسایکس آغاز شد و در بیست و سوم مارس توانست به آزمایشگاه مداری متصل شود و طی آن حدود ۳ تن سخت افزار و تجهیزات علمی را به آزمایشگاه ایستگاه فضایی بینالمللی تحویل داد.
مقامات ناسا در به روز رسانیهای خود نوشتند، دراگون طی بازگشت خود از این ماموریت بیش از ۴۱۰۰ پوند (۱۸۶۰ کیلوگرم) تجهیزات و آزمایشهای علمی طراحی شده برای استفاده از محیط ریزگرانشی ایستگاه فضایی را به زمین برمیگرداند.
به طورکلی این فضاپیما حملونقل لوازم خوراکی، تجهیزات و مواد مورد نیاز برای ایستگاه فضایی را بر عهده دارد. خروج دراگون از ایستگاه فضایی بینالمللی علامتی بر پایان موفقیتآمیز این ماموریت است که به همت تیمهای ناسا و اسپیسایکس انجام شده است. این مأموریت همچنین نشان از توانایی این شرکت فضایی در ارائه خدمات فضایی و حملونقل بینالمللی و پیشرفتهای بزرگ در حوزه فضاپیمای باری دراگون دارد.
عملکرد مثبت کپسول باری دراگون در ماموریتهای متعدد ناسا نیز اهمیت حضور شرکتهای خصوصی در حوزه فضایی و نقش آنها در توسعه این صنعت را نشان میدهد تا پایداری در صنعت فضایی دستیافتنی شود.
دراگون تنها کپسول باری است که میتواند تجهیزات را با خیال راحت از ایستگاه فضایی بینالمللی به زمین برگرداند.
انتهای پیام/