Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مايکروسافت چند روز پيش رسما از ايکس‌باکس وان ايکس رونمايي کرد و امروز مقايسه‌اي بين اين کنسول و پلي‌استيشن 4 پرو خواهيم داشت.

به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از زومجي، در گذشته زماني که يک کنسول جديد عرضه مي‌شد، مي‌شد تا مدت‌ها روي آن حساب کرد و تا زمان تغيير نسل، از کنسول استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اين حال در چند وقت اخير و به لطف پيشرفت سريع‌تر فناوري، چنين اتفاقي ديگر عملي نيست و کنسول‌ها براي اينکه بتوانند هم‌پا با پيشرفت‌هاي فني و تکنيکي بازي‌ها حرکت کنند، نياز به تقويت پيش از موعد دارند. به همين دليل هم مفهوم کنسول ميان‌نسلي از مدت‌ها پيش مطرح شده و سوني با عرضه کنسول پلي‌استيشن 4 پرو، به عنوان اولين شرکت کنسول ميان‌نسلي خودش را عرضه کرده است. البته که کنسول‌هاي ميان‌نسلي يک تفاوت اساسي با تغيير نسل‌هاي سابق دارند و آن هم اينکه اين کنسول‌ها، جايگزين کنسول قبلي نمي‌شوند و بيش‌تر شبيه به ارتقاي رايانه‌هاي شخصي هستند و افرادي را هدف قرار داده‌اند که به دنبال محصولي با قدرت بيش‌تر هستند که بتواند بازي را با کيفيت بهتري اجرا کند.
يکي ديگر از دلايل عرضه کنسول‌هاي ميان‌نسلي، رايج‌تر شدن تلويزيون‌هاي 4K است که باعث مي‌شود نياز به کنسولي که بتواند بازي را روي اين رزولوشن اجرا کند، حس شود. حال پس از اينکه پلي استيشن 4 پرو از مدت‌ها پيش عرضه شده، مايکروسافت هم بالاخره در جريان کنفرانس نمايشگاه E3 2017 خود از کنسول ايکس باکس وان ايکس رونمايي کرد که پيش از اين با نام پروژه اسکورپيو شناخته مي‌شد. اين کنسول قدرتي 6 ترافلاپسي داشته و قوي‌ترين کنسولي است که تا به امروز عرضه شده. هدف اصلي مايکروسافت از عرضه اين کنسول، ارائه تجربه گيمينگ 4K است. البته مانند پلي‌استيشن 4 پرو، اين کنسول هم قرار نيست جايگزين ايکس‌باکس وان معمولي يا ايکس‌باکس وان اس شود و حتي طبق گفته فيل اسپنسر، هنوز هم ايکس‌باکس وان اس به عنوان کنسول اصلي که انتظار مي‌رود بيش‌ترين فروش کنسول‌هاي خانواده ايکس‌باکس را به خود اختصاص دهد، شناخته مي‌شود و وان ايکس بيش‌تر کنسولي سطح بالا مخصوص افرادي است که به دنبال تجربه بازي‌ها در رزولوشن 4K هستند.
به مناسبت رونمايي مايکروسافت از کنسول جديدش، تصميم گرفتيم تا مقايسه‌اي بين اين محصول و پلي‌استيشن 4 پرو داشته باشيم. البته هدف از اين مقاله اين نيست که تعيين کنيم کدام کنسول بهتر از ديگري است و تنها هدف ما، ارائه يک مقايسه بين دو کنسول است که بتواند به شما در خريد کمک بيش‌تري کند. در نهايت تصميم اينکه کدام کنسول بيش‌تر به درد شما مي‌خورد، برعهده خودتان خواهد بود.


مشخصات فني و ظاهري:
نام کنسول پلي‌استيشن 4 پرو ايکس‌باکس وان ايکس
ابعاد:
295 در 327 در 55 ميلي‌متر
300 در 240 در 60 ميلي‌متر
وزن: 3.3 کيلوگرم 3.81 کيلوگرم
پردازنده مرکزي: پردازنده AMD Jaguar هشت هسته‌اي 2.1 گيگاهرتزي پردازنده AMD هشت هسته‌اي شخصي‌سازي شده 2.3 گيگاهرتزي
پردازنده گرافيکي: پردازنده 4.20 ترافلاپسي با فرکانس 911 مگاهرتز پردازنده 6 ترافلاپسي با فرکانس 1.17 گيگاهرتز
حافظه رم: 8 گيگابايت GDDR5 12 گيگابايت GDDR5
هارد: يک ترابايت يک ترابايت
پورت‌ها: سه پورت USB 3.0، يک HDMI 2.b، S/PDIF سه پورت USB 3.0، يک HDMI 2.b، S/PDIF و IR Blaster
در جريان کنفرانس مايکروسافت، ايکس‌باکس وان ايکس به عنوان کوچک‌ترين کنسول از خانواده ايکس‌باکس معرفي شد که اين موضوع با در نظر گرفتن توان بالاي اين محصول، ويژگي‌اي است که مي‌توان مايکروسافت را به خاطر آن تحسين کرد. خيلي‌ها پيش از رونمايي رسمي کمپاني از کنسول، تصور مي‌کردند که اين کنسول قرار است ابعاد بزرگي داشته باشد. از طرفي ديگر مايکروسافت از مدت‌ها قبل مشخصات فني رسمي ايکس‌باکس وان ايکس را اعلام کرده بود و مي‌دانستيم که اين کنسول يک پردازنده هشت هسته‌اي و شخصي‌سازي شده AMD با فرکانس 2.3 گيگاهرتز و يک پردازنده گرافيکي 1.17 گيگاهرتزي با توان 6 ترافلاپس دارد. اين در حالي است که پلي‌استيشن 4 پرو يک پردازنده هشت هسته‌اي و 2.1 گيگاهرتزي AMD و پردازنده گرافيکي 4.20 ترافلاپسي دارد.
قيمت کنسول:
يکي از مهم‌ترين مواردي که زمان خريد يک کنسول به آن دقت مي‌کنيم، قيمت کنسول است. پيش از اينکه مايکروسافت رسما قيمت ايکس‌باکس وان ايکس را اعلام کند، بسياري از تحليل‌گران پيش‌بيني‌هاي مختلفي در مورد آن انجام داده و حتي عده‌اي قيمت کنسول را 400 دلار و عده‌اي چيزي در حدود 1000 دلار تخمين زده بودند! با اين حال مايکروسافت در نهايت قيمت اين محصول را که در تاريخ 16 آبان عرضه خواهد شد، 499 دلار اعلام کرد و گفت که حتي با اين قيمت، آن‌ها سودي از خود کنسول به دست نمي‌آورند. در نقطه مقابل کنسول سوني، قيمتي معادل 399 دلار دارد که 100 دلار ارزان‌تر از محصول مايکروسافت است. بسياري از تحليل‌گران پيش از رونمايي مايکروسافت از ايکس‌باکس وان ايکس پيش‌بيني کرده بودند که اگر اين محصول قيمتي در حدود 400 دلار داشته باشد، سوني ناچار به کاهش قيمت کنسول خود خواهد شد ولي در شرايط فعلي و با اختلاف 100 دلاري، به نظر مي‌رسد که سوني برنامه‌اي براي اين کار نداشته باشد.



ارائه تجربه 4K:
طبق پيش‌بيني مايکل پچر، به دليل همه‌گير نشدن تلويزيون‌هاي 4K، هنوز هم نمي‌توان انتظار فروش بالايي از کنسول‌هاي ميان‌نسلي داشت
چندي پيش مايکل پچر، تحليل‌گر مطرح دنياي بازي‌هاي ويديويي، طي مصاحبه‌اي اعلام کرده بود که به دليل همه‌گير نشدن تلويزيون‌هاي 4K، کنسول‌هاي ميان‌نسلي که با هدف ارائه تجربه 4K از بازي‌ها عرضه مي‌شوند، هنوز به محبوبيت زيادي دست پيدا نکرده‌اند و از اين روش پيش‌بيني کرده بود که کنسول ايکس‌باکس وان ايکس يا پلي‌استيشن 4 پرو نيز قرار نيست کل فروش کنسول‌هاي خانواده ايکس‌باکس وان و پلي‌استيشن 4 را به خود اختصاص بدهد. اما به هر حال افرادي هستند که به تلويزيون‌هاي 4K دسترسي داشته و در نتيجه قصد خريد کنسولي را دارند که بتواند بازي‌ها را در اين رزولوشن اجرا کند. پس بد نيست مقايسه‌اي بين عملکرد دو کنسول در اين رزولوشن داشته باشيم.
پلي‌استيشن 4 چند وقتي است که وارد بازار شده و از اين رو مي‌توان بهتر و راحت‌تر در مورد عملکرد واقعي آن صحبت کرد. اين کنسول که تواني معادل 4.12 ترافلاپس دارد، برخي بازي‌ها را در رزولوشن 4K واقعي و با نرخ 60 فريم بر ثانيه اجرا مي‌کند. برخي بازي‌ها در نرخ 30 فريم اجرا مي‌شوند و يک سري آثار هم به شکل آپ‌اسکيل و با استفاده از تکنيک‌هاي نرم‌افزاري به رزولوشن 4K مي‌رسند.
اما در نقطه مقابل، مايکروسافت ايکس‌باکس وان ايکس را به عنوان کنسولي معرفي کرده که قرار است بازي‌ها را در رزولوشن 4K واقعي با نرخ 60 فريم بر ثانيه اجرا کند. با اينکه مايکروسافت تعدادي بازي را در جريان کنفرانس خود معرفي کرد که به اين شکل روي کنسول اجرا خواهند شد، اما طي روز‌هاي اخير اخباري منتشر شده که بر اساس آن‌ها، ايکس‌باکس وان ايکس هم توانايي اجراي «همه» بازي‌ها در رزولوشن 4K واقعي و نرخ 60 فريم بر ثانيه را نخواهد داشت. براي مثال يکي از اين بازي‌ها Destiny 2 است که روي اين کنسول با نرخ 30 فريم بر ثانيه اجرا مي‌شود. يا در نمونه‌اي ديگر، بازي Assassin`s Creed Origins را مي‌توان مثال زد که طبق بررسي‌هاي ديجيتال فاندري، روي رزولوشن 4K واقعي اجرا نخواهد شد و يوبي‌سافت با استفاده از تکنيک checkerboard رزولوشن بازي را به 4K خواهد رساند. اين دقيقا همان کاري است که در مورد برخي بازي‌هاي پلي‌استيشن 4 پرو هم صورت مي‌گيرد.
با اينکه براي مقايسه دقيق‌تر در اين زمينه‌ها بايد منتظر عرضه ايکس‌باکس وان ايکس و مشاهده عملکرد واقعي آن باشيم، با اين حال مساله‌اي که وجود دارد اين است که حتي قدرت 6 ترافلاپسي هم براي اجراي همه بازي‌ها در رزولوشن 4K واقعي کافي به نظر نمي‌رسد. درست است که روي نسخه کنسولي بازي‌ها بهينه‌سازي‌هاي مختلفي صورت مي‌گيرد و مقايسه آن‌ها با بازي‌هاي پي‌سي منطقي نيست، اما طبيعي است که يک سري آثار حتي روي کنسول جديد مايکروسافت نيز با رزولوشن 4K واقعي اجرا نشوند يا حتي در صورت اجرا شدن، نتوانند به نرخ هدف 60 فريم بر ثانيه برسند. پس نتيجه‌اي که مي‌توان در اين قسمت گرفت، اين است که کنسول مايکروسافت به دليل داشتن قدرت بيش‌تر، عملکرد بهتري در ارائه تجربه 4K خواهد داشت. با اين حال هر دو کنسول ممکن است يک سري بازي‌هاي سنگين را روي رزولوشن 4K کاملا واقعي اجرا نکنند.
همچنين بايد به اين موضوع هم اشاره کنيم که کنسول ايکس‌باکس وان ايکس از يک بلوري پلير 4K بهره مي‌برد ولي کنسول سوني فاقد اين ويژگي است.


بازي‌ها:
در کنار عوامل فني‌اي مثل قدرت، يک سري موارد ديگر از جمله بازي‌ها، شکل کنسول و کنترلر هستند که بيش‌تر سليقه‌اي بوده و مي‌توانند روي انتخاب نهايي کاربر تاثير بگذارند
اصلي‌ترين عامل تعيين‌کننده در يک کنسول، داشتن بازي‌هاي خوب است که البته اين امر هم تا حد زيادي به سليقه مخاطب بستگي دارد. منظورم اين است که هر دو کنسول پلي‌استيشن 4 پرو و ايکس‌باکس وان ايکس بازي‌هاي جذابي دارند که در اين بين بايد بررسي کنيد که سليقه شما به بازي‌هاي کدام يک از اين کنسول‌ها نزديک‌تر است. براي مثال با خريد پلي‌استيشن 4 پرو، قادر خواهيد بود بازي‌هايي چون Uncharted The Lost Legacy، God of War، Horizon Zero Dawn، Death Stranding يا GT Sport را تجربه کنيد و در نقطه مقابل ايکس‌باکس وان ايکس بازي‌هاي بزرگي مثل Halo، Forza Motorsport 7، Gears of War 4، Crackdown 3 دارد. همچنين يکي از ويژگي‌هاي کنسول مايکروسافت که پلي‌استيشن 4 پرو از آن بهره نمي‌برد، پشتيباني از قابليت اجراي بازي‌هاي نسل قبلي است. مايکروسافت در جريان کنفرانس E3 2017 خود، اعلام کرد که اين قابليت را به کنسول اول ايکس‌باکس نيز گسترش داده است و کاربران مي‌توانند بازي‌هاي اين کنسول يا ايکس‌باکس 360 را روي کنسول خود تجربه کنند که اگر طرفدار بازي‌هاي قديمي بوده يا کلکسيوني از آن‌ها داشته باشيد، قطعا اين ويژگي حسابي به دردتان خواهد خورد.
علاوه بر اين بازي‌هاي انحصاري، بازي‌هاي مولتي پلتفرم زيادي هستند که براي هر دو کنسول عرضه خواهند شد. به هر حال فرقي نخواهد کرد که کدام يک از کنسول‌ها را داشته باشيد، در نهايت قادر خواهيد بود بازي‌هاي بزرگي مثل Assassin`s Creed Origins، FIFA 18، Call of Duty: WWII، Red Dead Redemption 2 و کلي بازي ديگر را روي کنسول خودتان تجربه کنيد. البته که برخي بازي‌ها محتويات انحصاري براي يک کنسول ارائه مي‌کنند و اين ديگر به سليقه خود شما مربوط مي‌شود که تصميم بگيريد کدام بازي روي کنسول‌تان عملکرد بهتري خواهد داشت. مساله بعدي هم اجراي روان‌تر بازي‌ها روي يک کنسول است. براي مثال در مقايسه ايکس‌باکس وان معمولي با پلي‌استيشن 4 معمولي، کنسول سوني در بيش‌تر بازي‌هاي مواتي پلتفرم عملکرد بهتري ارائه مي‌کرد. حال که قدرت کلي ايکس‌باکس وان ايکس بيش‌تر از پلي‌استيشن 4 پرو است، حداقل روي کاغذ و در حالت تئوري بايد شاهد اجراي بهتر بازي‌ها روي کنسول ايکس‌باکس باشيم. به طوريکه شايد بازي‌ها در رزولوشن بالاتر (4K واقعي) يا نرخ فريم بهتر اجرا شوند.
يکي ديگر از مواردي که بد نيست به آن اشاره کنيم، اجراي بهتر بازي‌هاي قديمي روي هريک از کنسول‌هاي ميان‌نسلي است. علاوه بر اينکه پس از عرضه پلي‌استيشن 4 پرو بسياري از بازيسازان اقدام به انتشار آپديتي براي پشتيباني بازي‌ها از اين کنسول و ارائه کيفيت بهتر کردند، سوني قابليتي به اسم Boost Mode در اين کنسول قرار داده تا حتي بازي‌هايي که رسما آپديت مخصوص پلي‌استيشن 4 پرو دريافت نکرده‌اند نيز بتوانند با شرايط بهتري روي کنسول جديد اجرا شوند. از طرف ديگر مايکروسافت چه در زمان رونمايي از مشخصات فني کنسول و چه در کنفرانس E3 2017 خود، روي اجراي بهتر بازي‌هاي قديمي در کنسول Xbox One X تاکيد داشت و اين عملکرد بهتر ممکن است در قالب رزولوشن بالاتر يا نرخ فريم بهتر باشد.


واقعيت مجازي:
خيلي‌ها انتظار داشتند که مايکروسافت در جريان E3 2017، اطلاعاتي از پشتيباني کنسولش از واقعيت مجازي ارائه کند. با اين حال اين اتفاق رخ نداد و به همين دليل هم نمي‌توان هنوز در مورد توانايي‌هاي اين کنسول در ارائه تجربه واقعيت مجازي چيزي گفت. البته که توان بالاي ايکس‌باکس وان ايکس، باعث مي‌شود تا اين کنسول مشکلي در اجراي بازي‌هاي واقعيت مجازي نداشته باشد، ولي مشکل اينجا است که هنوز مشخص نيست اين تجربه قرار است از طريق چه هدستي ارائه شود. در نقطه مقابل پلي‌استيشن 4 پرو با بهره بردن از هدست پلي‌استيشن VR که پرفروش‌ترين هدست واقعيت مجازي در شرايط فعلي به حساب مي‌آيد، کنسولي است که مي‌تواند تجربه خوبي از اين فناوري نوپا و جديد ارائه کند. مخصوصا که به مرور هم بازي‌هاي بيش‌تري براي اين هدست تاييد و عرضه مي‌شوند.
موارد تاثيرگذار ديگر:
در خريد يک کنسول، به جز مواردي مثل قدرت، بازي‌ها و قيمت، عوامل ديگري نيز تاثير دارند. عواملي که البته تقريبا تمامي آن‌ها به سليقه شخصي فرد مربوط مي‌شوند. براي مثال خيلي‌ها ممکن است طرفدار مايکروسافت يا سوني باشند و در نتيجه تحت هر شرايطي، خريد کنسول برند مورد علاقه خودشان را ترجيح بدهند. يا ممکن است فردي ظاهر يکي از اين کنسول‌ها را بيش‌تر از ديگري بپسندد و اين مورد را يکي از ملاک‌هايش در خريد کنسول بداند. کنترلر مورد ديگري است که مي‌تواند در خريد کنسول تاثيرگذار باشد. به هر حال خيلي از افراد هستند که کنترلر ايکس‌باکس وان و نحوه جاگيري استيک‌هاي آن را مناسب مي‌دانند و در نقطه مقابل هم عده‌اي ظاهر کلاسيک‌تر کنترلر سوني را مي‌پسندند. در کل با اينکه اين عوامل خيلي در عملکرد کنسول تاثيرگذار نيستند، اما مي‌توانند روي تصميم‌گيري نهايي شما تاثير داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا

تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند که خود را برای دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا آماده می‌کنند عملکردی نزدیک به هم داشته‌اند. هر چند در تاریخ رویارویی دو تیم؛ برد بیشتر با کشورمان بوده است.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار فینال رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا یکشنبه ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف تایلند خواهد رفت.

تایلند پیش از این در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ میزبانی این بازی‌ها را برعهده داشت که در سال ۲۰۰۰ در دیدار رده بندی موفق شد با نتیجه ۸ بر ۶ ژاپن را شکست دهد و به عنوان سوم دست پیدا کند.

در سال ۲۰۰۸ تایلند توانست به دیدار نهایی راه پیدا کند اما با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب ایران شد و به مقام دوم رسید. تایلندی‌ها علاوه بر سال ۲۰۰۸، یک بار هم در سال ۲۰۱۲ توانستند به فینال آسیا برسند که برابر ژاپن با نتیجه ۶ بر یک مغلوب شدند و باز هم عنوان دومی را کسب کردند.

۹ تقابل ایران و تایلند در ادوار مختلف

تیم ملی تایلند تاکنون ۹ بار در جام ملت‌های فوتسال آسیا به مصاف ایران رفته است که ۷ برد برای ایران، یک برد برای تایلند و یک تساوی به ثبت رسیده است. نتایج دیدارهای این دو تیم در مسابقات قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

جام ملت‌های ۲۰۲۲ مرحله نیمه نهایی: ۵ بر صفر به سود ایران
جام ملت‌های ۲۰۱۸ مرحله یک چهارم نهایی: ۹ بر یک به سود ایران
جام ملت‌های ۲۰۱۲: مرحله نیمه نهایی: ۵ بر ۴ به سود تایلند
جام ملت‌های ۲۰۰۸ دیدار نهایی: ۴ بر صفر به سود ایران
جام ملت‌های ۲۰۰۶ مرحله گروهی: ۶ بر ۴ به سود ایران
جام ملت‌های ۲۰۰۵ مرحله گروهی تساوی ۳ به ۳
جام ملت‌های ۲۰۰۴ مرحله نیمه نهایی :۶ بر یک به سود ایران
جام ملت‌های ۲۰۰۰ مرحله نیمه نهایی: ۸ بر ۲ به سود ایران
جام ملت‌های ۱۹۹۹ مرحله گروهی: ۱۰ بر یک به سود ایران

ایران و تایلند نزدیک‌تر از همیشه

در دوره جاری جام ملت‌های آسیا تیم‌های ایران و تایلند آمار بسیار نزدیکی داشته‌اند که عملکردشان تاحدی برابر است. با این تفاوت که تیم ملی ایران نشان داده است که در نیمه‌های دوم تیمی به مراتب خطرناک‌تر از نیمه‌های اول است و این آمار هم با توجه به نتایج کسب شده و هم در مقایسه با گل‌هایی که رد و بدل شده قابل مشاهده است.

تایلند:
۴ برد و یک تساوی برابر تاجیکستان در مرحله نیمه نهایی
۳ برد در نیمه اول (برابر چین، میانمار و ویتنام) یک تساوی (برابر عراق) و یک شکست (برابر تاجیکستان)
۳ برد در نیمه دوم (برابر تاجیکستان، عراق و میانمار) یک تساوی (برابر ویتنام) و یک شکست (برابر چین)
تیم ملی تایلند ۱۶ گل زده ۷ گل خورده ثبت کرده است.
۷ گل زده نیمه اول و ۹ گل زده نیمه دوم
۳ گل خورده در نیمه اول و ۴ گل خورده در نیمه دوم

ایران:
۴ برد و یک تساوی برابر ازبکستان در مرحله نیمه نهایی
۳ برد در نیمه اول (برابر افغانستان، کویت و قرقیزستان) و ۲ شکست (برابر بحرین و ازبکستان)
۵ برد در نیمه دوم
تیم ملی ایران ۲۱ گل زده و ۸ گل خورده ثبت کرده است.
۸ گل زده در نیمه اول و ۱۳ گل زده نیمه دوم
۵ گل خورده نیمه اول و ۳ گل خورده نیمه دوم

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال/ مورد عجیب تیم ملی ایران
  • لیگ NBA| سانز در یک قدمی حذف/ کلیپرز و باکس شکست خوردند
  • مقایسه‌های مهران مدیری که مسئولین باید با شنیدنش آب شوند!
  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!